چگونه طول عمر پر کن ها را افزایش دهیم؟

پرکن یونولیت

پر کن های پلاستوفوم ابزار هایی پر دوام هستند که به علت استفاده از آلیاژ پر استحکام برنج و آلمینیوم که هر دو در مقابل خوردگی آب و بخار بسیار مقاوم هستند ، در طول زمان میتوانند بدون آسیب جدی سالیان متمادی بر روی قالب های پلاستوفوم کار کنند .
از طرفی برخی قطعات پرکن ها که در معرض استهلاک هستند باید در دوره های مشخصی در برنامه تعمیرات و نگهداری تعویض گردند که در این مطلب به توضیح آن میپردازیم :


پکینگ های استفاده شونده بر روی پیستونها که در مسیر هوای فشرده در سیلندر حرکت میکنند به مرور زمان دچار فرسایش میگردند ، جنس لاستیک مقاوم در مقابل سایش و دمای بخار به نحوی انتخاب شده اند که برای کارکرد بالا مناسب است ولی طبیعی است که پس از مدت زمانی معین نیاز به تعویض خواهند داشت .


مشتریانی که از پر کنهای این شرکت خریداری کرده اند میتوانند از پکینگ های اوریجینال موجود در فروشگاه استفاده نمایند و مانند روز اول از کیفیت مناسب قطعات بهره مند باشند .

برای بالا بردن عمر مفید پر کن ها چند مورد پیشنهاد می گردد :

  1. فشار کاری پر کن ها : گاهی دیده شده که تا 7 بار یا 8 باربه پر کن ها فشار وارد میشود  در حالی که با فشار 2بار هم پرکن ها امکان کار کرد دارند پس جدا کردن مدار فشار هوای فشرده و  تنظیم آن روی زیر 3 بار عمر پرکن های شما را افزایش می دهد
  2. پرکن ها هر هفته یکبار باز شوند و  روغن کاری داخل پیستون ها  انجام شود
  3.  بازدید دوره ای از پرکن ها همراه با روغن کاری و باز و بست اتصالات و تمیز کاری مسیر عبور مواد و هوا انجام گیرد
  4. بستن پرکن توسط عینکی با میزان فشار متعادل صورت گیرد و با فشار بیش از حد روی پیچ و مهره ها امکان شکستن وجود دارد که با کم کردن فشار و بستن آچار و تنظیم آن توسط آچار بوکس ها یا بوکس های بادی تنظیم دار بسیار به طول عمر پر کن ها کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *